Sport och Affärer

Startsidan

Aktuella länkar

Annonsera/Utgivningsplan

Artiklar

Evenemangsenkäten

Fotbollsbörsen

Idrott och mångfald

Idrottens finansiering

Idrottens konsulter

Idrottsevenemang

Idrottsklubbarnas varumärken

Karins krönika

Kommunrankingen

Nyhetsarkiv

Om oss

Ordlistan

Platsannonser

Podcast

Prenumerera

Professionell Idrott

På gång

Redaktionens tips

Skatteregler

SM i sponsring

Speakers corner

Sponsringsläget i förbunden

Sponsringsskolan

Stefans krönikor

Studentuppsatser

Tidningsarkiv

Tittartoppen

Utbildningar

Witt's Hits

Årssummeringen

MÅNADENS DEBATTÖR

Patetisk politisk feghet

"Hur länge ska den politiska och journalistiska lekstugan fortsätta när det gäller att bedöma om Sverige ska fullfölja ansökan om vinter-OS 2026? Hur länge ska argumenten i lekstugan baseras på ”fake news” snarare än fakta? Varför kan vi inte skapa en seriös diskussion som är värdig ett land som håller miljömässig och social hållbarhet högt liksom anställningsvillkor och ”fair trade” aspekter. Faktorer som idag utgör kärninnehållet i IOC:s (Internationella Olympiska Kommitténs) regelsystem för framtida OS-ansökningar". Så inleder Peter Rohmée oktober månads debattinlägg. Peter är expert på de stora idrottsevenemangens samhällseffekter.

Klicka här för debattinlägget >

IDROTTSEVENEMANG

Rand

MÅNADENS ARENA Klicka här»

VI FÖLJER


Centrum för idrottsevenemang

- Erbjuder ekonomiskt stöd för bid och utbildningar för att underlätta arrangerandet av internationella idrottsevenemang i Sverige

Dagens industri
- Sveriges ledande affärstidning

Den Osynliga Handen

- Intressant blog om fotboll & affärer som sedan ett antal år drivs av Kristof Vogel.

Fairpay
- Stiftelse som verkar för ökad jämställdhet inom idrotten.
 

Girls in Sport
- Ideell organisation för ökad jämställdhet.

Idrottsforum.org
- Nordiskt forum för idrottsvetenskap

Idrottsplats.se

- Svenska idrottsplatser dokumenterade med foto och fakta av Mats Tallkvist


Mr Bister
- Bitsk blogg om sport, främst fotboll på Vi Tippas hemsida

Riksidrottsförbundet
- Rf:s hemsida med information om och för landets föreningar och specialidrottsförbund 

  

Sveriges Olympiska Kommitté
- SOK:s hemsida med nyheter och OS historia


Tidningen Fokus

- Djupdykande, ständigt utmanande och med en stark journalistisk integritet

Tv.nu
- Komplett guide över sportsändningar i Svenska tv-kanaler

 


Se även under fliken Aktuella länkar

RSS

Prenumerera via RSS

Rand

•     Klubbarnas varumärken     •     Klubbarnas varumärken     •


 Varje år undersöker Demoskop på uppdrag av Sport & Affärer vilka svenska idrottsklubbar som har det starkaste varumärket enligt svenska folket.
 Det är folket som bär på passionen som får dem att betala medlemsavgifter och matchbiljetter. Folket är idrottsklubbarnas primära målgrupp.
Ett attraktivt varumärke kan även innebära ökade sponsorintäkter för klubben.(Läs vår årliga undersökning varje år i nr 3 "SM i sponsring" för att se när sådana kopplingar finns). Även sportsligt lockas nya talanger till attraktiva klubbar med starka varumärken vilket på sikt lockar ny publik och intäkter genom spelarförsäljningar. 


Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2018:

Klicka här!


Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2017:

Klicka här!


Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2016:

Klicka här!


Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2015:

Klicka här för årets resultat och bakgrundsfakta kring mätningen.



Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2014:

Klicka här för resultatet av årets mätning!



Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2013:

Klicka för resultatet av årets Demoskopundersökning här!




Idrottsklubbarna med starkast varumärken 2012:


Ladda ner resultatet för årets undersökning här!


Kort om Demoskop-undersökningen:
Undersökningen genomförs varje år inom ramen för Demoskops telefonomnibus under perioden 31 januari till 8 februari. Urvalet i undersökningen görs med Demoskops standard för telefonnummerbaserade befolkningsurval. Urvalet är riksrepresentativt och kan sägas utgöra ett mini-Sverige. Resultaten baseras på 1 000 genomförda intervjuer med personer mellan 18–89 år. Urvalsprincipen är densamma som i Demoskops månatliga väljarundersökningar som publiceras i Expressen. Procentandelarna i resultaten utgör antalet svar för en viss klubb i förhållande till det totala antalet klubbar som nämnts.
Frågan som ställs till respondenterna är:
- Vilka tre svenska idrottsklubbar anser du har det starkaste varumärket?
Vi utformar frågan på det sättet för att de som svarat inte enbart skall lyfta fram sin egen favoritklubb.

Annons

Ads

Sport & Affärer utges av Ide´Media. Telefon: 0176 – 22 83 50 Mobil: 070-73 03 521 E-post: kontakt@sportaffarer.se
Sidan skapad av Yelles Webbyrå